213 résultats
Filtres
- Auteurs
- Alcuña Andrès 1
- Balanche Joëlle 2
- Capitanescu Benetti Andreea 1
- Carducci Federico 1
- Caricchi Luca 1
- Carrère Céline 2
- Cazeaux Hugues 2
- Chappuis Noémie 2
- Claivaz Jean-Blaise 2
- Collet Isabelle 2
- Desrichard Olivier 1
- Afficher plus
- Di Marzo Serugendo Giovanna 2
- Didier Monica 1
- Emilie Venables 35
- Favez Valérie 1
- Fournier Coralie 2
- Friha Lamia 1
- Fritz Mattia 1
- Gabay Simon 3
- Gaudet-Blavignac Christophe 1
- Girardet Céline 1
- Giuliani Gregory 16
- Golling Tobias 3
- Gomez Teijeiro Lucia 1
- Haeberli Philippe 6
- Hugentobler Alain 1
- Huwyler Elsa-Line 2
- Jacsont Pauline 1
- Joao Ferreira Reis 2
- Kalousis Alexandros 1
- Lovis Christian 2
- Lucchetti Jérémy 1
- Marques Oliveira Aurélia 1
- Merlo Paola 12
- Moccozet Laurent 1
- Muller Floriane 1
- Pion Julia 1
- Pittavino Marta 14
- Popee Mathias 29
- Ray Nicolas 1
- Reusse Stéphanie 1
- Rinaldi Delphine 1
- Rivas Velarde Minerva 1
- Rodila Denisa 1
- Rothenberg Gerd 2
- Scartazzini Gianreto 1
- Schaub Mallory 3
- Sedoh Antonin 1
- Soulié Priscilla 1
- Sperlich Stefan 1
- Tardy Camille 2
- Teodoro Douglas 1
- Thézé Raphaël 1
- Ugazio Giuseppe 2
- Venturini Tommaso 8
- Vergauwe Evie 1
- Victoria-Feser Maria-Pia 34
- Voisin Margot 1
- Walder Maxime 1
- Wanner Philippe 8
- Zaghir Jamil 2
Collections
Auvi-trombinoscopeDocuments
Calmy_Rey |
Christophe Odeka |
Daniel |
Daniel_Gomez |
Didier Perret |
Dino |
Esposito |
Gyl_vigneron |
Irene_Final |
Jerome_Lacour |
Klea |
Mallory V2 |
Mara |
Marie & Letitia |
Marion&Carole V2 |
Mathieu |
Myke |
Pablo |
Pauline |
Pauline_V2 |
Ryan_V2 |
Sebastien |
Yves_Fluckiger_Final |
Anne_1 |
Berthet_1 |
Charline_1 |
Ferdi_FR_1 |
Flo Cha_1 |
Mael_1 |
Difference_ML3_ML4_Webinaire |
Moodle_4_Teaser_VF |
Data Science For All |
Data Science For All_témoignages |
Développer le sens critique de mes étudiant-es grâce à l’auto-évaluation |
L’IA, un allié pour enseigner? Préparer ses cours à l’ère de ChatGPT |
Enregistrer mon cours signifie-t-il que mon auditoire va se vider? |
Enseigner par projet : 20 enseignant-es UNIGE livrent leur recette |
Enseigner les compétences transversales: luxe ou nécessité ? |
Enseigner à l'ère de ChatGPT : l'interdire ou en faire son allié ? |
Méthodes numériques: séance 6 |
Méthodes numériques: séance 7 |
Méthodes numériques: séance 5 |
Méthodes numériques: séance 4 |
Méthodes numériques: séance 3 |
Méthodes numériques: séance 2 |
Méthodes numériques: séance 1 |
Why and how philanthropy should prepare for a world powered by AI |
Sources de données en sciences sociales: Recensement 2 |
Sources de données en sciences sociales: Recensement |
Sources de données en sciences sociales : définitions, concepts et typologies |
Favez |
Distant Reading et stylométrie |
Addressing Sexual Violence online course -GMT2023-05-10T11:28:19Z |
Zoom recording - week 9 - prevention and risk mitigation |
Week 8 Zoom recording - access to justice - online course 2024 |
Zoom recording - week 7 - online course 2024 |
Addressing SV online course-GMT2024-04-24T12:35:37Z |
Zoom recording - week 5 - pregnancy and children born of rape |
Zoom recording week 4 - MHPSS |
Zoom recording - week 3 - medical care for survivors |
Zoom recording - week 1, online course 2024 |
Week 7 - Zoom recording from online class |
Week 7 - Zoom recording from online class |
Week 6 - Zoom recording from online class |
Addressing Sexual Violence online course -GMT2023-06-14T10:59:48Z |
Addressing Sexual Violence online course -GMT2023-06-07T11:30:49Z |
Week 3 - Zoom recording from online class |
Addressing Sexual Violence online course -GMT2023-05-24T11:44:10Z |
Week 1 - Zoom - survivor leaders |
CAPITAINE ABIGAIL Final |
Module 9 - risk mitigation - Zoom recording |
Addressing SV course Nov 2022-GMT2022-11-30T05:49:39Z |
Addressing SV course Nov 2022-GMT2022-12-01T05:47:19Z |
Addressing SV course Nov 2022-GMT2022-11-30T05:49:39Z |
Addressing SV course Nov 2022-GMT2022-11-30T05:49:39Z |
Module 7 - survivor led - Zoom recording |
Addressing SV course Nov 2022-GMT2022-11-29T05:47:47Z |
Module 10 - transformative power and leadership - Zoom recording |
Module 1 - core concepts - Zoom recording |
Module 8 - access to justice (Lydia Muthiani) - Zoom recording |
Module 8 - access to justice RLP - Zoom recording |
Module 6 - Men and Boys - Zoom recording |
Module 5 - MHPSS - Zoom recording |
Addressing SV course Nov 2022-GMT2022-11-29T05:47:47Z |
Recording of module 2 |
22 10 25 Working on Assumptions 2 Edited |
22 10 25 Working on Assumptions 1 Edit |
Portail_achats_formation_1er_volet |
Portail_achats_formation_2eme_volet |
Cultura |
Démo 3383_ST-EN |
Sources de données en sciences sociales: Enquêtes (3/3) |
Sources de données en sciences sociales: Enquêtes (2/3) |
Sources de données en sciences sociales: Enquêtes (1/3) |
Présentation Master Psychologie appliquée/de la santé |
Dis, Siri, Pourquoi tu parles avec une voix de femme |
Maintenir une posture égalitaire en science des données |
Space-climate introduction (1/3) |
Space-climate introduction (2/3) |
Space-climate introduction (3/3) |
C60_Understanding and verifying data quality |
Simpson's paradox |
Conducting an ethnographic interview |
Capsule OAIS_ The OAIS standard, the conceptual basis for archiving |
Capsule 54_Relever les défis environnementaux grâce à l'IA |
Capsule 53_Detecting changes to the earth's surface |
Capsule 52_ Gestion de données: enjeux juridiques, lois et réglementations |
Capsules 51_ Dynamic documents: an alternative to word processors |
Capsule 50_Les critères de validation d'un modèle |
Capsule 49_Synthetic Aperture Radar, a new source of data |
Capsule 48_FoNDUE, UNIGE's HTR infrastructure |
Capsule 47_Tips and tricks for making your datasets visible |
Capsule 46_Look at my numbers: the challenges of data visualization |
Capsule 45_Big earth data and spatio-temporal analysis |
Capsule 44_Processing analog data |
Capsule 43_La sélection de caractéristiques pour calibrer son modèle |
Capsule 42_IA et philanthropie: enjeux éthiques |
Capsule 41_The 6 major challenges of data archiving |
Capitule 40_Metadata, an underestimated facilitator |
Capsule 39_Preserving the integrity of your data |
Capsule 38_La méthode Design Science Research |
Capsule 37_Preparing your data for archiving |
Capsule 36_Natural language processing and its application |
Capsule 35_Administrative registers, a goldmine for researchers |
Capsule 34_The benefits of working with an analyst |
Capsule 33_Connaître Les Systèmes Multi-agents |
Capsule 32_The FAIR principles, issues and best practices |
Capsule 30_Predicting clinical trial risks with machine learning |
Capsule 29_Supervised learning via data annotation |
Capsule 28_The fascinating world of machine learning |
Capsule 27_Building the best model |
Capsule 26_Le consentement en recherche: enjeux et modèles existants |
Capsule 25_The questionnaire as a data collection tool |
Capsule 24_The challenges specific to data management |
Capsule 23_Environmental changes and satellite data |
Capsule 22_Geospatial data for health care |
Capsule 21_Stylometric analysis |
Capsule 20_Standardizing a database |
Capsule 19_Treatment effects |
Capsule 18_Association measures |
Capsule 17_A la découverte des auto-encodeurs variationnels |
Capsule 16_Statistical inference (3/3) |
Capsule 15_Statistical inference (2/3) |
Capsule 14_Statistical inference (1/3) |
Capsule 13_The empirical probability distribution |
Capsule 12_Anonymising or de-identifying data: nuances and issues |
Capsule 11_Setting up a data management plan |
Capsule 10_The societal risks of data collection |
Capsule 9_Normal distribution |
Capsule 8_Continuous random variables |
Capsule 7_Expectation in statistics |
Capsule 6_Discrete distributions |
Capsule 5_Conditional probabilities |
Capsule 4_Making data interoperable |
Capsule 3_Probability theory |
Capsule 2_Statistical models |
Capsule 1_Hypothesis testing |
ELabNext |
Statistical modelling (1/12) |
Statistical modelling (2/12) |
Statistical modelling (3/12) |
Statistical modelling (4/12) |
Statistical modelling (5/12) |
Statistical modelling (6/12) |
Statistical modelling (7/12) |
Statistical modelling (8/12) |
Statistical modelling (9/12) |
Statistical modelling (10/12) |
Statistical modelling (11/12) |
Statistical modelling (12/12) |
Capsule 27_Sélectionner les meilleurs prédicteurs |
Cours 9: Hypothesis testing |
Capsule 9: Le Test d'hypothèse |
Cours 8: Association measures |
Capsule 8: Les mesures d'association |
Cours 7: Statistical Inference |
Capsule 7a: Inférence statistique I |
Capsule 7b: Inférence statistique II |
Capsule 7c: L'inférence statistique III |
Cours 6: Empirical probability distribution functions |
Capsule 6: Distribution de probabilité empirique |
Cours 5: Normal distribution |
Capsule 5: La distribution normale |
Cours 4: Continuous probability distribution function |
Capsule 4: Variables aléatoires continues |
Cours 3: Poisson probability distribution |
Capsule 3: Les distributions discrètes |
Cours 2: Conditional probabilities |
Capsule 2: Les probabilités conditionnelles |
Cours 1: Introduction to probability |
Capsule 1: Les probabilités |
Physics application of AI |
Capsule 28_Le monde de l'apprentissage automatique |
SIG & Ressources naturelles |
Outils de gestion de l'environnement |
Télédétection: principes physiques et images |
Un SIG comme outil à la décision |
Capsule 23_Gérer un grand volume de données |
Introduction to spatial data infrastructures (1/3) |
Introduction to spatial data infrastructures (2/3) |
Introduction to spatial data infrastructures (3/3) |
Capsule 23_Gérer un grand volume de données |
Traitement automatique du langage (TALN) - 1/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 2/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 3/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 4/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 5/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 6/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 7/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 1/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 9/10 |
Traitement automatique du langage (TALN) - 10/10 |
Capsule 29_Annoter des données brutes |